رویکردهای استراتژیک تمایز بین قواعد ، هنجارها و عقاید را به شرح زیر تشخیص می دهد:
قوانین فرآیندهای نظارتی صریح مانند ت ها ، قوانین ،
هنجارها سازوکارهای نظارتی که توسط مجموعه اجتماعی پذیرفته شده اند. هنجارها توسط سازوکارهای هنجاری در سازمان اعمال می شوند و کاملاً به قانون یا مقررات وابسته نیستند.
اعتقادات درک جمعی از حقایق اساسی حاکم بر رفتار. پایبندی به باورهای پذیرفته شده و مشترک اعضای یک سیستم اجتماعی احتمالاً با گذشت زمان ادامه خواهد یافت و دشوار خواهد بود. اعتقادات شدید در مورد عوامل تعیین کننده (یعنی امنیت ، بقا یا ناموس) به احتمال زیاد باعث می شود که یک نهاد یا گروه اجتماعی قوانین و هنجارها را بپذیرد. [5]
احساسات و اعتقادات
[آی]
این بخش به گسترش نیاز دارد. با افزودن به آن می توانید کمک کنید. (ژانویه 2020)
تحقیقات نشان داده است كه احساسات و شناخت در كنار تولید باورها عمل
تشکیل
ما تحت تأثیر فاکتورهای زیادی قرار می گیریم که عقاید ما شکل می گیرد ، تکامل می یابد و ممکن است در نهایت تغییر کند
روانشناسان شکل گیری اعتقاد و رابطه بین اعتقاد و عمل را مورد مطالعه قرار می دهند. سه مدل شکل گیری و تغییر باور ارائه شده است:
روند استنباط مشروط
هنگامی که از مردم خواسته می شود احتمال صحت یک بیانیه را تخمین بزنند
مدلهای خطی
برخلاف مدل قبلی ، این یکی احتمال وجود چندین عامل مؤثر در شکل گیری اعتقاد را در نظر می گیرد. با استفاده از روش های رگرسیون ، این مدل شکل گیری اعتقاد را بر اساس چندین قطعه مختلف از اطلاعات ، با وزن های تعیین شده به هر قطعه بر اساس اهمیت نسبی آنها پیش بینی می کند. [9]
مدل های پردازش اطلاعات و تغییر
این مدلها به این واقعیت واقعیت دارند که پاسخهای مردم نسبت به اطلاعات مربوط به اعتقاد بعید است که از مبنای عینی اطلاعاتی که در زمان گزارش اعتقاداتشان می توانند یادآوری کنند ، پیش بینی نشده باشد. در عوض ، این پاسخ ها تعداد و معنای افکاری را که مردم در مورد پیام در زمان مواجهه با آن نشان می دهند ، منعکس می کند. [9]
برخی از تأثیرات در شکل گیری اعتقاد افراد عبارتند از:
درونی کردن باورها در دوران کودکی ، که می تواند عقاید ما را در حوزه های مختلف شکل دهد و شکل دهد. آلبرت انیشتین غالباً گفته می شود که "عقل سلیم مجموعه تعصبات بدست آمده توسط هجده سالگی است". اعتقادات ی بیشتر به اعتقادات ی که بیشتر در جامعه ای که ما در آن زندگی می کنیم بستگی دارد. [10] بیشتر افراد اعتقادی به مذهبی دارند که در کودکی به آنها آموخته شده بودند. [11]
رهبران کاریزماتیک می توانند اعتقادات را شکل دهند و یا اصلاح کنند (حتی اگر آن عقاید در مواجهه با همه عقاید قبلی پرواز کنند). [12] افراد عقلایی باید واقعیت مستقیم خود را با هر عقیده گفته شده آشتی دهند. بنابراین ، اگر اعتقاد وجود نداشته یا ممکن باشد ، بیانگر این واقعیت است که وماً با استفاده از ناهماهنگی شناختی بر تضادها غلبه شده است.
تبلیغات می توانند با تکرار ، شوک و ارتباط با تصاویر از رابطه جنسی ، عشق ، زیبایی و سایر احساسات مثبت مثبت ، اعتقادات را شکل داده یا تغییر دهند. [13] برخلاف شهود ، تأخیر ، به عنوان اثر خواب آور شناخته می شود ، به جای جانشینی فوری ممکن است توانایی تبلیغ در ترغیب عقاید بیننده را در صورت وجود یک نشانه تخفیف ، افزایش دهد. [14]
آسیب های جسمی ، به ویژه به سر ، می تواند اعتقادات فرد را به طور اساسی تغییر دهد. [15]
با این حال ، حتی افراد تحصیل کرده نیز کاملاً از فرایندی که شکل می گیرد ، آگاه هستند و هنوز هم به شدت به اعتقادات خود می چسبند ، و حتی بر خلاف منافع شخصی خود بر اساس آن عقاید عمل می کنند. در کتاب آنرا رولی ، رهبری درمانی ، آمده است: "شما می خواهید اعتقادات شما تغییر کند. این اثبات این است که چشمان خود را باز نگه می دارید ، به طور کامل زندگی می کنید ، و از همه چیزهایی که دنیا و افراد اطراف شما می توانند به شما یاد دهند استقبال می کنند." این بدان معناست که اعتقادات افراد هنگام کسب تجربیات جدید باید تکامل یابد. [16].
کسب درآمد از اینترنت بدون سرمایه در منزل
فروشگاه بیلیط هواپیما علی بابا
آپدیت مه 2019 ویندوز 10منتشر شد؛ چگونه این آپدیت را دریافت کنیم؟